• baner1
  • baner2
  • baner3

Niskie temperatury, sól czy wilgoć na pewno nie sprzyjają utrzymaniu pojazdu w dobrym stanie. Zima to dla aut najtrudniejszy okres w roku, zwłaszcza że wiele marek oszczędza na poszczególnych podzespołach. Możemy się spotkać np. z gorszym zabezpieczeniem antykorozyjnym czy zdecydowanie cieńszą powłoką lakierniczą. Skutkuje to

obniżeniem eksploatacji pojazdów w trudnych warunkach, takich jak zimowe mrozy. Przekonajmy się więc, co najczęściej szwankuje podczas tej najzimniejszej pory roku.

 

Świece żarowe

W miesiącach letnich, problemy z rozruchem nie dotykają nawet wyeksploatowanych silników z drobnymi niesprawnościami. Gdy zaczyna robić się mokro i zimno zaczynają się kłopoty - jednym z częstych problemów są te dotyczące świec żarowych w Dieslach. Objawy tego rodzaju awarii to: problemy z rozruchem, nierówna praca silnika, wibracje i stuki po uruchomieniu, a także zapalenie się kontrolki “checkengine” bądź świec żarowych. Niesprawne świece mają negatywny wpływ na różne podzespoły auta np. rozrusznik czy akumulator, a także przyczyniają się do większego zużycia paliwa. Ponadto spalona świeca żarowa może się skruszyć i wpadając do cylindra, zniszczyć silnik. Warto więc natychmiast po zdiagnozowaniu problemu, udać się do specjalistycznego warsztatu - samodzielna wymiana świec żarowych może wiązać się z ukręceniem świecy. Naprawa skutków takiej niekompetencji kosztuje nawet kilkaset złotych.

świece żarowe

 

Elektronika

Problemy z elektroniką zdarzają się w pojazdach prawie każdej marki - najczęściej dotyczą samochodów, które nie są uruchamiane codziennie. Postój na zewnątrz podczas kilku mroźnych dni daje o sobie szybko znać. Wilgoć zgromadzona w aucie może utrudnić nam wyświetlanie komunikatów na ekranie komputera pokładowego czy też włączanie świateł. Na szczęście tego rodzaju problemy mają zazwyczaj charakter przejściowy i ustępują po kilku godzinach użytkowania pojazdu. Im wyższa temperatura, tym mniejsza wilgoć - przekłada się to na przewodzenie ładunku przez przewody, a także ogólną pracę styków. Jeżeli po dłuższej przerwie w użytkowaniu samochodu otrzymamy informację o spalonej żarówce, nie musimy od razu wymieniać części - czasami wystarczy przeczyścić styki, używając specjalnego spreju bądź drobnego papieru ściernego.

diagnostyka komputerowa

 

Akumulator

Typowa usterka, której ulega akumulator to nadmierne rozładowanie - sprzyjają mu niskie temperatury. Żywotność baterii to maksymalnie 4 - 5 lat, warto więc odpowiednio o nią zadbać, zwłaszcza zimą. Gdy temperatury są coraz niższe, dobrze byłoby sprawdzać co jakiś czas kolor tak zwanego magicznego oka, które znajduje się w obudowie akumulatora bezobsługowego. Kolor zielony - bateria naładowana, czarny - konieczność doładowania, biały (bądź żółty) - sugerowana wymiana akumulatora. W przypadku niedoładowania wystarczy podłączyć akumulator do prostownika. Jeżeli nasz akumulator to typ obsługowy, musimy kontrolować poziom elektrolitu - braki uzupełniamy wodą destylowaną. Warto zapobiegać kłopotom z akumulatorem i włożyć go np. w specjalny ocieplacz, filc lub inny materiał izolujący.


 

Umów się na serwis

Zapraszamy do kontaktu z nami wcelu umówienia się na wizytę lub poradę dotyczącą uszkodzonego pojazdu

   

 szybki kontakt